top of page

Kunden kommer ihåg hur de blev behandlade genom krisen...

Hur behandlar ni era kunder under Covid-19-krisen?

Nedan följer några tips om hur man kan agera för att inte bara behålla utan också utveckla relationen med kunden genom krisen.


1. Skapa samhörighet med kunden – vi har under krisen sett att människor sätter stort värde på att ha kontakt och känna samhörighet - på detta sätt kan du fördjupa din relation med kunden

2. Dela med dig av erfarnhet och expertis – dela med dig av vad ni som företag lär er under Covid-19. Kanske har du tips och idéer som kan förenkla dina kunders vardag. Kunden vill inte säljas till just nu, men vi ser att många är öppna att lära sig och utvecklas och har mer tid att fokusera på detta än någonsin.

3. Lyssna på dina kunder med öppna sinnen - vi kan lära oss mycket om människor när vi verkligen lyssnar på vad de säger. I årtionden har vi forskat kring kraften i människors ord och styrkan av en bra dialog. I och efter en kris är detta viktigare än någonsin.

4. Förutse hur kundupplevelsen påverkar kunden – sätt dig in i kundens situation och förstå att kundernas behov sannolikt har förändrats genom krisen. Gå till botten med vad deras prioriteringar är i den nya verkligheten, hur de har förändrats och hur de kan förändras under de kommande månaderna.

5. Fortsätt föra dialog - använd sociala mediaer för att kommunicera (tvåvägs) i realtid för att fånga upp hur kundens behov förändras och utvecklas.

Läs hela artikeln här



15 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page