Jag läste en intressant text på CFIs blogg om hur man låter kundens behov styra sin verksamhet. Följ länken här
Vi på ValueTech ser detta som ett mycket intressant och väldigt viktigt ämne.
Dagens krav på företag gällande utveckling och förändringstakt är hög. Konkurrensen blir tuffare för varje dag och globalisering och digitalisering ställer också nya krav på ditt företag.
Vi tror att en del eller kanske till och med många företag, ibland glömmer att ta beslut och att bygga processer och organisation utifrån kundens synvinkel och behov. Många har utvecklat sina företag och processer från ett inifrån och ut perspektiv som gör att man kanske inte fullt ut förstår eller lyssnar på kundens behov eller vad man levererar för kundvärde.
Det är således lätt att gå bort sig i sina strategier och prioriteringar om man inte på allvar sätter sig in frågeställningar som:
1) Hur uppfattar mina kunder vår leverans idag?
2) Vilket kundvärde levererar vi på företaget och vilka behov har kunden?
3) Vad har vi för affärskultur och i vilken grad påverkar den det kundvärde vi levererar?
Har ditt företag eller organisation svar på frågorna ovan?
Är du intresserad av att höra mer om ValueTech-modellen där vi bland annat kan mäta hur just ert företags affärskultur ser ut kopplat till kundvärde?
Kika in på ValueTech.se så startar vi en dialog!
Comments