God fortsättning - ValueTech 2.0 och hetaste trenderna 2022

Hej,

Det var nu en tid sedan ValueTech publicerade en blogg.

Det har varit ett spännande år och vår kära ValueTech-modell har fått stå tillbaka för andra utvecklingsprojekt.

ValueTech-modellen där medarbetarnas insikter om det upplevda och levererade kundvärdet står i centrum är dock mer aktuell än någonsin i dessa tider av oro, snabba förändringar och ökade krav på företagen.

Bakom kulisserna på ValueTech pågår ett mycket spännande arbete av utveckling och innovation där fokus är att skapa ValueTech 2.0.

Grundidén dvs att på ett smart sätt leverera insikter för att företag ska kunna prioritera rätt projekt i förändringsarbetet ligger fast - detta är själva fundamentet med ValueTech.

Det som kommer vara nytt är att ni som företag kommer kunna ta del av insikter på ett nytt revolutionerande sätt.

Modellen kommer att hanteras i en smidig, digital och automatiserad process där olika typer av insikter också kommer analyseras mot varandra för att ge er och ert företag vinklingar och insikter som ni kanske aldrig varken tänkt på eller sett förut.

Dessa insikter och analyser kommer ni kunna ha stor nytta av ert förändringsarbete 2022.


Vi ser fram emot att fortsätta uppdatera er om arbetet med ValueTech 2.0 löpande i början av året.


Nu när vi precis gått in i 2022 så är vi alla nyfikna på vad detta år kommer innebära. Ja, när vi alla gång på gång tror att pandemin är över så kommer det en ny våg av smittspridning, sjukdomsfall, restriktioner och bistra rapporter från myndigheterna.

Vi känner djupt för alla som själva råkat illa ut eller haft någon anhörig eller vän som haft det svårt i Covid-19.


Vi på ValueTech tror att 2022 kommer tvinga oss alla att slipa ytterligare på sättet vi hur vi gör affärer och hur vi driver våra företag.

Det faktum att kunden och medarbetaren är och alltid kommer vara i centrum av en affär är ovillkorligt och alla företag måste kontinuerligt jobba fokuserat med dessa frågor för att styra sitt företag rätt framåt.

Nära knutet till ovan kund- och medarbetarvärde kommer också andra (för båda grupperna) centrala områden där företag måste ha en tydlig plan.


- Hur jobbar vårt företag med miljö och hållbarhetsfrågorna? - Inom dessa områden behöver man ha en plan och vidta åtgärder exempelvis hur man ska ta sitt ansvar och minska sin miljöpåverkan.

Ingen "Greenwash"-strategi nu.... Minsta "fake" genomskådas omedelbart av kunder, medarbetare och media i dessa tider med ödesdigra konsekvenser.

Det som behövs är en genuin och genomarbetad miljö- och hållbarhetsstrategi med tydliga actions och relevanta mål som man kan mäta framdrift mot. Har man denna plan på plats så kommer kunden och medarbetare se att ert företag tar ansvar på riktigt och det kommer bli en av de viktigaste delarna i strategin att både attrahera nya kunder och medarbetare under 2022.

Punkten gällande miljö och hållbarhet är också överst på Forbes lista över trender 2022 och det visar med stor tydlighet att en miljö och hållbarhetsplan har gått från att vara "nice to have" till "must have (absolutely critical)" de senaste åren.

Läs hela listan här The 8 Biggest Business Trends In 2022 (forbes.com) och du kommer se att många områden har nära koppling till de olika områden vi mäter och fokuserar på i ValueTech-modellen.


Ja, mycket spännande kommer hända under 2022. För de företag som lyssnar på sina kunder och medarbetare och bygger insikter och prioriteringar runt detta i sin affärsmodell adderat en tydlig miljö- och hållbarhetsstrategi tror jag kommer lyckas väldigt bra.


Med det så vill vi på ValueTech önska alla våra kunder, följare och partners ett riktig

Gott Nytt År och på återseende inom kort.

Håll utskick efter nya uppdateringar om ValueTech 2.0

Vill ni kontakta oss så kan ni göra det på erik@valuetech.se eller 0735-445 375







11 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla